Nolbox AB tillämpar såväl Konsumentköplagen som Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.
Beställning av Nolbox AB:s produkter kan göras via nolbox.se . Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.
Beställning är bindande från Nolbox AB:s sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.
Nolbox AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.
Skulle en vara inte finnas på lager så kommer produkten att annulleras från din order. Vi kommer därefter återbetala beloppet eller korrigera fakturan.
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 12 % och anges i svenska kronor. Nolbox AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Leveranskostnaden är 49 kronor, men du kan också lägga till en produkt för att få fri frakt på alla beställningar på 399 kr och uppåt.
Klarna AB tillhandahåller Klarna Checkout, en DDS och PCI-certifierad betalväxel som möter standarden för säkra betalningar över internet. I Klarnas betalningslösning kan du betala på följande sätt:
Faktura (Få först betala sen): Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.
Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.
Konto (Dela upp): Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.
Direkt: Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.se och registrera ditt konto.
Kort: Säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade.
Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra allmänna villkor.
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.
Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klarna.
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB (publ):s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.
Normal leveranstid inom Sverige är 2 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma under större högtider och kampanjtillfällen. Nolbox AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.
Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Nolbox AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.
Vid felaktig/ofullständig adress, går sändningen i retur till oss för 195 kr i avgift.
Leveranskostnaden till DHL Service Point är 49 kronor, men du kan också lägga till en produkt för att få fri frakt! Det är fri frakt på alla beställningar på 399 kr och uppåt.
Returavgiften är 59kr.
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100 % nöjda med sina köp. Om du får problem med eller inte är nöjd med en produkt vill vi att du kontaktar oss med ett mail till info@nolbox.se
Nolbox AB tillämpar Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi erbjuder dig med hänvisning till detta 14 dagars öppet köp.
Vid en eventuell retur skall du som kund skicka tillbaka produkten inom 14 kalenderdagar från mottagande av varan. Om produkten inte returnerats inom föreskriven tid frånfaller ångerrätten.
Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, så bedömer vi en värdeminskning med 100 %. Nolbox AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Så fort vi har mottagit returen kommer vi att återbetala pengarna. Enligt svensk lag har vi 14 dagar på oss att utföra återbetalningen men vi har som mål att göra det så snabbt som möjligt. Returavgiften är 59kr och dras av från din återbetalning.
Om du vill använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram, se Ångerblankett här. Det är inget krav på att använda Konsumentverkets Ångerblankett. Vi löser eventuell ångerrätt direkt med våra kunder bara hör av dig till kontakt@chailatte.se
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen, 27§ KKL. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Fel som är orsakade av felanvändning, normalt slitage, misskötsel omfattas inte
Om du handlat från vår officiella Webshop var god skicka ett mail med ditt ordernummer, ett par bilder på produkten där felet syns på ett tydligt sätt, samt en kort beskrivning av felet till info@nolbox.se
Om du handlat din produkt hos en av våra återförsäljare ska du vända dig till just den återförsäljaren. Detta beror på det köpeavtal du har med återförsäljaren.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till DHL direkt på utlämningsplatsen och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@nolbox.se för att informera om reklamationen.
Vid eventuell tvist finns det mer information från Europeiska Kommissionen här: http://ec.europa.eu/odr
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala fraktkostnaderna.
Paketet ligger i max 7 dagar innan de returneras till avsändaren! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 195 kr-. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller för e-postadresser.
Nolbox AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.
Nolbox AB (559226-1308) är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Nolbox AB. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte.
Vid beställning måste adress, telefonnummer och mailadress anges. I de fall du väljer att betala via faktura- eller delbetalningstjänst från Klarna måste även personnummer anges.
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Dina uppgifter kan då lämnas vidare till vår betalningsförmedlare Klarna samt våra logistikpartners för att de ska kunna fullfölja sina åtaganden.
Du har alltid rätt att få ta del av den information som har registrerats. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas. Du har alltid rätt att utan anledning begära att informationen raderas.
Vi följer dataskyddsförordningen (GDPR) och dina personuppgifter lämnas aldrig ut till tredje part, utöver det som nämns ovan. Uppgifterna sparas så länge du är en aktiv kund.
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookie och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.